ІГРИ В КОЛІ СІМ Ї

ПОРАДИ БАТЬКАМ

ПРАВИЛЬНА ВИМОВА ЗВУКІВ

ДОПОМОГА БАТЬКАМ

СКІЛЬКИ СЛІВ ПОВИННА ЗАТИ ВАША ДИТИНА

АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКІВ В ДОМАШНІХ УМОВАХ

ДІТИ ЯКИХ МАЮТЬ НЕРВОВО-МОВЛЕННЄВЕ ПОРУШЕННЯ (ЗАЇКАННЯ)

ТРЕНУЄМО ПАЛЬЧИКИ - РОЗВИВАЄМО МОВЛЕННЯ!

ЧОМУ У ДИТИНИ ЗАТРИМКА МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ?

Мовний матеріал для закріплення правильної вимови звука [Ж]

Мовний матеріал для закріплення правильної вимови звука [Р]

Мовний матеріал для закріплення правильної вимови звука [З]

Мовний матеріал для закріплення правильної вимови звука [Л]

Мовний матеріал для закріплення правильної вимови звука [C]

Мовний матеріал для закріплення правильної вимови звука [Ш]

РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ


Таблиця засвоєння дітьми звуків мови

Дитина росте та розвивається. Відповідно відбувається розвиток її мовлення. Основними структурними компонентами мовлення є : звуковий склад , словник та граматична будова. Пам’ятайте що кожна дитина – індивідуальна, особлива, і відповідно, загальний та мовленнєвий розвиток у різних дітей може мати деякі відмінності. Одні діти у віці 4-5 років вже читко вимовляють усі звуки нашої мови, а в інших відмічається порушення вимови більшості звуків. Пропонуємо вам таблицю, в якій наведений орієнтовний порядок засвоєння дітьми звуків нашої мови:

Вік дитини

 Звуки мови 

Від 1 до 2 років

А, О, Е, М, П, Б

Від 2 до 3 років

У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й

Від 3 до 4 років

С, З, Ц

Від 4 до 5 років

Ш, Ж, Ч, Щ

Від 5 до 6 років

Л, Р

 

Коли слід звертатися до логопеда

 Всі прекрасно знають про те, що деякі діти починають ходити і говорити раніше, ніж інші, і звичайно це нікого не хвилює, а медицина це вважає нормальним явищем. У зворотному випадку, якщо по досягненню дворічного віку дитині важко розмовляти, або він не розуміє розмови, або ковтає звуки, або додає інші – це ознака порушення розвитку або захворювання. В цей момент треба без зволікання звернутися до фахівця в області логопедії для необхідної терапії. Логопед зможе визначити, чи йде мова про деякі затримки в розвитку дитини, або існують розлади які вимагають спеціалізованої допомоги. Логопедія – це дисципліна, яка охоплює вивчення, профілактику, діагностику, контроль та лікування розладів мови і спілкування. Розлади мовлення можуть бути різними і їх багато: затримка в розвитку мови, дислалія – відсутність вміння правильно вимовляти звуки, відповідні віку; дислексія – часткова або повна відсутність розуміння мови, заїкання, та інше. Причини порушення мови можуть бути найрізноманітнішими: втрата слуху, неврологічні порушення, пошкодження головного мозку, розумова відсталість, анатомічні дефекти губ, піднебіння, ротової порожнини, перевантаження голосових зв’язок та інші. Встановити наявність порушень мови потрібно якомога раніше. Це дозволить провести ранню діагностику причин, що обов’язково позитивно позначиться на можливості його одужання і корекції мовлення.

Підставою для відвідування логопеда є неправильна вимова звуків:

Свистячи: С, З, Ц – малюк повинен читко вимовляти до кінця 3-го року життя;

Шиплячи і сонорні: Ш, Ч, Ж, Л, Р – до кінця 5-го року життя.

Якщо ви помітили помилки і вас тривожить мова вашої дитини зверніться невідкладно за консультацією до логопеда, чим довше малюк буде карта вити і шепелявити, тим міцніше закріпиться у нього неправильна вимова і тим важче буде в майбутньому виправити дефект.

 

Поради турботливим батькам

 

Для того, щоб попередити різноманітні недоліки звуковикові необхідно велика профілактична робота з боку дорослих, які оточують дитину в сім’ї, в ДНЗ.:

  1. Стежте щоб мовлення оточуючих було не квапливим, плавним, чітким і правильним.
  2. Звертайте увагу на те, щоб дитина говорила достатньо широко відкриваючи рот, не поспішаючи і не дуже голосно.
  3. Не допускайте прискореного мовлення дітей. Таке мовлення не рідко свідчить про підвищену збудженість, слабкість нервової системи.
  4. Застерігайте малюків від психічних та фізичних травм, бурхливих проявів гніву та радощів, від перебування серед нервових дітей.
  5. Не вимагайте промовляти складні фрази, незнайомі і незрозумілі слова, завчати дуже багато віршів, складних за змістом та формою.
  6. Частіше читайте дитині, просіть переказувати прочитане, вивчайте з нею вірші, розмовляйте і виправляйте, коли дитина говорить не правильно.
  7. Не навантажуйте дітей зайвими враженнями, які викликають у них емоційне перенавантаження.
  8. Не розповідайте дитині перед сном страшних казок, хвилюючих історій, не залишайте дитину одну, коли вона боїться.

 

 

To Top
Зворотній
зв'язок